Donderdag 1 mei en vrijdag 2 mei - Reisverslag uit Peking, China van copernicus SG - WaarBenJij.nu Donderdag 1 mei en vrijdag 2 mei - Reisverslag uit Peking, China van copernicus SG - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 mei en vrijdag 2 mei

Door: Mollee

Blijf op de hoogte en volg copernicus SG

02 Mei 2014 | China, Peking

Het is vrijdagavond 2 mei, buiten regent het een beetje na een mooie dag in Beijing. Het waaide wel wat, maar dar hinderde niet. De benen en de hoofden zijn moe. We moeten zo echt naar bed maar eerst een berichtje er uit. Het hele hotel heeft wifi dus dat moet allemaal wel lukken.

Donderdag, rond 9.45 uur verzamelt een bevoorrecht gezelschap zich voor een lange reis naar Beijing.

Iedereen is op tijd en de bus gaat onderweg naar Antwerpen. Na een voorspoedige reis arriveren we rond 12.30 uur. Nog twee uur wachten voordat we met de Thalys naar Amsterdam gaan. Rustig de tickets gehaald (iedereen moest zijn paspoort persoonlijk laten zien) en op zoek gegaan naar koffie. De leerlingen vermaakten zich ondertussen prima.

De Thalys zat tjokvol. Een grote groep Amerikanen reisde van Parijs naar Rotterdam. Na Rotterdam dus wat meer ruimte. Yvonne klokte met haar routeplanner een snelheid van bijna 300 km/h.

De eerste ouders waren al op Schiphol, elke leerling zou uitgezwaaid worden door een ouder.

Nog twee uur wachten voor we vliegen....

Uiteindelijk had iedereen een tas die lichter was dan 23 kg en konden we vertrekken.

Heerlijk zo'n directe vlucht naar een verre bestemming. De vlucht blijft toch lang en lang niet iedereen kan de slaap vatten. Sommigen hebben iets geslapen, anderen helemaal niet...

Om 9.45 uur kunnen we eindelijk onze gids begroeten. We waren er klaar voor. Oh nee, toch niet: eerst allemaal pinnen. Yvon helpt...

Nadat iedereen zijn geld had bijgevuld, gingen we naar de bus. De chauffeur was dezelfde als die van het jaar ervoor, prettig want we weten wat we aan hem hebben. Iedereen de bus in en op weg. Het was erg druk: alle 1,3 miljard chinezen hebben vakantie (dag van de arbeid) en hebben kennelijk besloten richting Beijing te gaan. Om 11.45 uur konden we aan tafel. Iedereen had wel wat trek en at een goed portie (fijn).

Stipt 13.00 uur meldden we ons bij Beijing zoo. Hier waren al die Chinezen dus naar toe!!! Jeetje wat druk.....?

Gelukkig hebben we plaatjes kunnen maken van deze bijzondere dieren.

13.45 uur iedereen is op tijd bij de groep en we vertrekken richting Summer Palace, het zomerverblijf van de keizer tijdens de Qing-dynastie. De Chinezen die niet naar de zoo gingen, zijn naar het Summer Palace gekomen!!!! Weer enorm druk, er werden voor vandaag 60000 bezoekers verwacht. Onze gids leidde ons overal mooi doorheen zodat we veel van deze plek hebben kunnen zien. Een aantal vervente fotografen werd zoek gelopen, maar na een "zoekactie" (wat zijn mobieltjes toch handig, als ze het doen) was de groep weer snel compleet. Iedereen liep op het tandvlees en dus was het de hoogste tijd om naar het hotel te gaan. Eerst nog even naar een dumplingrestaurant.....

In het hotel werden we door een enorme politiemacht opgevangen: de nabestaanden van de mensen van het verongelukte vliegtuig zitten nog in dit hotel. Iedereen wordt gescand bij binnenkomst en bij vertrek. Geen zorgen dus dat er iemand ongezien uit het hotel vertrekt ;).

Inchecken en slapen, morgen om 8.30 uur gaat het avontuur verder. We beginnen dan in de Verboden Stad. Welterusten.........

Erwin

• 02 Mei 2014 - 15:40

Karin:

hallo allemaal,
    wat leuk dat we meteen kunnen genieten d.m.v de foto's en het reisverslag van wat jullie allemaal beleefd hebben vandaag in China. veel plezier morgen na ik hoop een goede nachtrust te hebben gehad.groetjes uit hoorn

• 02 Mei 2014 - 15:53

Judith Haas:

Wat leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen! Welterusten voor straks.

• 02 Mei 2014 - 17:36

Aad Sloot:

Hoi China gangers. wat fijn dat het allemaal goed gegaan is. Ben wel een beetje jaloers, maar heb al een paar o ja momenten mogen hebben bij de foto's. Een heel goed verblijf gewenst.
    Groet Aad

• 02 Mei 2014 - 18:56

José Stapper:

Hallo allemaal,
    Wat leuk om het verhaal te lezen, met daarbij de foto's! Slaap lekker! En wij kijken alweer uit naar het verhaal van morgen met de foto's! Fijn dat we op deze manier ook een beetje mee mogen op jullie reis! groetjes Ron, José en jacco

• 02 Mei 2014 - 19:09

Marjan Jaasma:

Hallo allemaal, Geweldig jullie eerste reisverslag. We kunnen zo op afstand alles mooi mee beleven. Leuk ook die foto's! Fijn dat er WIFI is in het hotel, Rianne heeft de eerste enthousiaste WAPjes al gestuurd. Ik hoop dat jullie een goede nacht maken en morgen weer veel plezier met alles wat er op het programma staat. Groetjes uit Hoorn, Koen, Marjan, Stefan & Martijn

• 02 Mei 2014 - 19:17

Anita:

Hallo vakantiegangers,
    Wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te genieten van dit fantastische avontuur. Hoop dat jullie allemaal lekker geslapen hebben en morgen (3 mei) weer volop genieten van alles.
    Groetjes Elco, Anita, Sjoerd en Rinske

• 02 Mei 2014 - 19:59

Karin Koning:

Goede morgen allemaal,

Als ik dit schrijf liggen jullie hopelijk allemaal lekker te slapen. Wel raar hoor! Wat fijn om na een lange werkdag (sommige mensen, zijn nu eenmaal gewoon saai alledaagse dingen aan het doen!!!) een verslag van jullie ervaringen te mogen lezen. Een hoogtepuntje van de dag! Ook wij kunnen niet wachten tot het verslag van morgen. En goed om te horen dat het eten jullie smaakt. Met stokjes???
    Heel veel plezier vandaag.
    Groetjes Karin, Dirk, luuk, Isabelle

• 02 Mei 2014 - 22:32

Gerdy Kappelhof:

Wat fijn om van jullie te horen, en dat jullie veilig en wel zijn aangekomen. Kreeg ook net een berichtje van Sarah binnen.
    We gaan genieten van de verslagen en de foto's die vast nog volgen. Veel plezier,groetjes Robert, Gerdy en Mike

• 03 Mei 2014 - 09:45

Robert En Angela De Vrueh:

Hallo allemaal,

Geniet van de reis.
    Lars goed opletten op de muur !!!!!!!.
    fijne week toegewenst.

groet,

Angela,Robert,Björn,Sven en Zoė.

• 03 Mei 2014 - 12:43

Berend:

Wat super deze website! Have fun allemaal!

• 03 Mei 2014 - 22:29

Henk/elly:

Wat een belevenis zegt Opa steeds. Wat leuk Sarah om je zo op foto te zien met je camera om.
    Geweldig zeker dat vliegen?? We horen het wel, we zijn benieuwd naar je verhalen.
    Leuke foto's. We wensen je nog heel veel plezier en geen regen meer. liefs.
    Opa/Oma