zondag 4 mei - Reisverslag uit Peking, China van copernicus SG - WaarBenJij.nu zondag 4 mei - Reisverslag uit Peking, China van copernicus SG - WaarBenJij.nu

zondag 4 mei

Blijf op de hoogte en volg copernicus SG

04 Mei 2014 | China, Peking

's Ochtends gingen we weer ontbijten om kwart voor acht. Iedereen was vrij rustig en een beetje moe. Toch hebben we lekker ontbeten.

Om half negen moesten we weer verzamelen in de lobby. Iedereen was op tijd maar er moest nog gepind worden. Daardoor gingen we iets later weg. Er werd gezegd dat we ongeveer een uur in de bus zouden zitten maar het was erg druk op de weg en deden we er twee en een half uur over.

We zagen onderweg de bergen al en later ook de muur. We werden op een parkeerplaats afgezet, vlakbij de muur. Daarna gingen we muur op en mocht je zelf weten hoever je ging. De eerste trap die je tegen kwam was erg steil en lang. Hierbij stond een harde wind en dat maakte het nog zwaarder. Op de muur zijn ook torentjes waar je in en op kon. Vooral op de torentjes merkte je dat de wind erg hard was. Al gauw begonnen er twee groepen te ontstaan. Rianne, Liset, Sarah, Marouscha en Ellen bleven meer beneden om kinderen op te vangen. Afra liep op haar gemak op de Chinese Muur en Yvon en Erwin liepen samen met Jason, Wridzer, Lars, Maartje, Iris en Babette naar het een na hoogste punt op de muur. Daarna gingen we weer naar beneden, dat was makkelijker, maar ook een beetje eng. Dat kwam door de ongelijke treden. Hierna liepen we langs een tempeltje, waar het naar wierrook rook en gingen we de bus weer in.

Ellen en Babette.

De fabriek
We zijn vandaag naar de cloisonné fabriek geweest met de bus, het was niet erg ver weg van de Chinese muur. Toen we binnenkwamen kregen we een rondleiding op de plek waar de koperen potjes en decoraties gemaakt werden, je kon toen zien hoeveel werk het was. Ze schilderen en maken namelijk alles met de hand. Vervolgens gingen we eten in het restaurant erboven. Het eten was erg lekker en we hadden veel keus. Toen we klaar waren met eten gingen we naar de benedenverdieping om in de winkel te kijken, hier verkochten ze alle koperen spullen die ze zelf hebben gemaakt. Het was een hele grote winkel en echt alles was van koper en dat is handig, want als je het laat vallen gaat het niet kapot. De meeste spulletjes waren heel erg duur, maar uiteindelijk hebben we toch nog leuke dingen gevonden.

Iris en Maartje

We kwamen met z'n allen met de bus aan bij het kraaiennest. Onze eerste reactie was natuurlijk dat het enorm groot was, en het ontwerp was heel uniek. We mochten ook binnentreden voor ¥50, toen we binnenkwamen kregen we een gevoel zovan: wow.

Hierna zijn we nog gaan poseren bij de olympische ringen.

- Wridzer en Jason

Rond half zeven kwamen we bij de zijdemarkt aan. Daar gingen we eerst eten in het restaurant. Daar hadden we geen chinese rijsttafel, maar een buffet met vierkante tafels. Daarna mochten we vrij shoppen in de winkels. Er waren veel verschillende winkels zoals: tassenwinkels, schoenwinkels, (ontzettend veel) kledingwinkels, juweliers en souvenierwinkels.We hebben veel moeten afdingen, maar het lukte ons aardig !). Om half negen moesten we bij de bus zijn en gingen we naar het hotel.

Marouscha en Sarah

• 04 Mei 2014 - 16:32

Marjan:

Beide verslagen nu gelezen. Gisteren waren we in Duitsland en lukte dat niet. WAUW wat maken jullie wat mee. Erwin ik vond je verslagen echt geweldig; heel levendig beschreven! Vond de verslagen van vandaag door de leerlingen ook erg leuk! Toppers die de top hebben behaald op de muur; een hele klim! Jullie hebben ongetwijfeld allemaal genoten van dit spektakelstuk. Wij zijn ook ontzettend blij om om deze manier met jullie mee te kunnen leven en alles een beetje mee te beleven. We kijken weer uit naar het verslag van morgen. Leuke foto's ook allemaal. Groetjes uit Hoorn; Koen, Marjan, Stefan en Martijn

• 04 Mei 2014 - 16:53

Karin Keesman:

Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan vandaag. ik zag zelfs op de foto patat liggen, nou Liset dat gaat er altijd wel in. Het is al vaker benoemd, Erwin erg leuk dat jij elke dag een reisverslag maakt voor de familie's en dat wij daar rond 16.30 uur nederlandse tijd van kunnen genieten. het is ook erg fijn om je kind op de foto's te zien en waar jullie geweest zijn.
    groetjes, Cees, Karin en Pascal

• 04 Mei 2014 - 18:38

Roy:

Heel leuk dat jullie ondanks de volle agenda toch nog tijd vrij kunnen vrijmaken om jullie belevingen met ons te delen.
    Wat een mooie reis, geniet er van! En Jason, je capuchon mag af als de zon schijnt:)

Groetjes van Roy, Judith & Raisa

• 04 Mei 2014 - 19:04

Anita:

Hallo allemaal,
    Al een aantal dagen na het eten, kruipen we met zijn vieren achter de computer om het verslag en de foto's van die dag uit China te bekijken. Wat is het toch een genot om alles van zo "dichtbij" mee te maken. Net wat hierboven ook al beschreven is, is het zeer plezierig lezen de verslagen die gemaakt zijn. En ook de foto's spreken voor zich. Nog heel veel plezier met zijn allen en lekker blijven genieten van alles. Veel groetjes Elco, Anita, Sjoerd en Rinske

• 05 Mei 2014 - 00:03

Ineke:

Hallo allemaal! Wat fantastisch om alles te zien en te lezen zo, al jullie belevenissen. Bizar om "zomaar" je eigen kind te zien op de Chinese muur. Geniet maar met volle teugen!
    Groetjes van Walter, Ineke en Joris

• 05 Mei 2014 - 11:49

Opa Smits:

Hoi Liset en vakantieboffers: Wat zien jullie veel en wat maken jullie lange dagen. Met stokjes eten lukt al aardig en gelukkig is het nederlandse standaard met broodjes en patat. Bij Peking Eend ga ik watertanden dat is zooo lekker.
    Wile je even controleren of het adres van Oma in jullie mailing list staat; dat is hensmits@gmail.com want zij wil de berichten graag op haar Epad lezen.
    Veel plezier allemaal en hou je taai Liset

• 05 Mei 2014 - 14:15

Myrthe:

Heey Aad!

Hoe is Beijing? Leuker dan de vorige keer?
    U neemt wel een souvenir mee voor mij he ;P

Groetjes Myrthe

• 05 Mei 2014 - 16:09

Marianne Wijnands:

Wat zien jullie veel en wat ziet het eten er lekker uit!! De foto's stralen ook heel veel plezier uit met elkaar, top!! Van zere voetjes en vermoeidheid is niets te bekennen, haha.

• 05 Mei 2014 - 20:42

Elly En Henk:

Wat geweldig Sarah, wat je allemaal meemaakt. Opa zegt steeds: wat een belevenis voor jullie en Sarah.
    Jammer dat het zo waaide zeker op de muur? Vond je het indrukwekkend of vonden jullie de winkels meer aantrekkelijker? We zijn benieuwd naar al je verhalen.
    Liefs van Opa en Oma